Vanaf mijn bureau
We gaan samenwerken aan korte en lange projecten.
Als je duidelijk kan maken waarom je op een bepaalde manier handelt en wat je drijfveren zijn dan ben je niet alleen aantrekkelijk voor je potentiële klanten, maar ook voor partners en eigen medewerkers. Mensen raken verbonden met een merk. En verbondenheid zorgt voor loyaliteit.
Ik start altijd van binnenuit, met een bewust oog en oor voor context, om tot scherpe merkinzichten te komen. Unieke eigenschappen worden gezocht en gevonden, onderscheid ten opzichte van concurrenten naar de oppervlakte gebracht en de relevantie voor de doelgroepen benoemd.
Wat beweegt een organisatie? Waarmee wordt het verschil gemaakt? Wat maakt een organisatie relevant? Met onder andere deze vragen krijgen we samen inzicht hoe merkwaarden, merkessentie, producten, diensten en eventuele submerken zich binnen een merk tot elkaar verhouden.
Vanuit de vastgestelde merkidentiteit en positionering wordt, samen met gebruikers uit de organisatie, een visuele identiteit ontwikkeld. Door samen op te trekken ontstaat enthousiasme, draagvlak en overdracht van expertise om de identiteit in de toekomst verder uit te werken.
De visuele identiteit is een samenhangend en samenwerkend geheel van een logo, typografie, pictogrammen, illustraties en kleurpaletten. Een pakket bouwstenen waarmee online en offline communicatiemiddelen worden gecreëerd die de doelgroepen via allerlei kanalen bereiken. Van social media tot drukwerk, van website tot app, van billboard tot flyer.
We gaan samenwerken aan korte en lange projecten.
Als extra kracht binnen een team of project.
Af en toe meekijken op momenten wanneer hier behoefte aan is.
Sterk in strategie en creatief in de uitvoering ervan, schakel ik gemakkelijk tussen grote lijnen en details en bewaak ik de balans daartussen. Ik hou van complexe vraagstukken en vertaal ontwikkelingen in aansprekend design voor mijn opdrachtgevers. Daarbij verbind ik mensen en expertises, zorg ik voor overzicht en jaag ik creatieve processen aan.
Na 28 jaar samen met Véro Crickx partners te zijn geweest van Sirene Ontwerpers werk ik vanaf begin 2021 onder mijn eigen naam. Afhankelijk van vraag en behoefte zet ik mijn professionele netwerk van merkstrategen, copywriters, webdevelopers, fotografen en illustratoren in.
2012-2016
Masteropleiding designmanagement- EURIB
Scriptie ‘Lang leve het boek’
1987-1992
Bachelor Graphic Design
ARTEZ
Ahoy
Atelier Groenblauw
Blue Monday, marketing communicatie
COB, Centrum voor Ondergronds Bouwen en ondergronds ruimtegebruik
CGM, CompuGroup Medical
Commissie Tunnelveiligheid
De Bouwcampus
Deltares
Dutch Coastline Challenge
Enprodes, Management Consultancy
Enver
Erasmus MC, afdeling Radiologie
De Goudse Verzekeringen
Het Nederlandse Rode Kruis
Jacobs Douwe Egberts
Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond
Lumael Communicatie
Mosterd en Co
Museum Rotterdam
Nederland Maritiem Land
Nederlands Forensisch Instituut
Nieuwe Tijdinghe
Overbosch Communicatie
Papaver, duurzaamheidscentrum Delft
PON, Kennis in uitvoering
SL Bags
Studio Thoen
Telos, Brabants centrum voor duurzaamheidsvraagstukken
TNO, innovation for life
Topsector Agri & Food
Visio, Landelijke organisatie voor blinde en slechtziende mensen
VolkerRail
Wageningen University & Research